A tűsarkú káros hatásai


Meghökkentő röntgenfelvételen látni, hogy a nőiesség szimbólumaként viselt tűsarkú cipellők mit művelnek a lábbal. Nagy árat fizetünk a szép lábakért.

Átlagosan naponta 8-10 ezer lépést teszünk meg , s minden egyes lépésnél a testsúly 1-1,5-szerese nehezedik a talpunkra, míg futásnál ez a testsúly 3-4-szerese. Képzeljük el, ha egy átlagos nap során ilyen terhelésnek van kitéve, milyen lehet annak a hatása, mikor az egész testsúly a lábujjakra nehezedik, ahelyett, hogy az egyenletesen szétoszlana az egész talpon! A magas sarkú cipő viselése feleslegesen terheli a bokát, térdet, medencét és az egész gerincoszlopot. Márpedig ha a talpak ízületei nem működnek megfelelően a magas sarkú cipő viselése miatt, a test többi részének kell kompenzálni, ami azt jelenti, hogy azokra is nagyobb terhelés jut. Ezért is van, hogy a magas sarkú cipő viselése közben a nyaki izmok megmerevednek, nyomják az ott lévő idegszálakat, s mindez krónikus fejfájást eredményez. Nem véletlen az sem, hogy a nőknél négyszer gyakoribbak a lábbetegségek, mint a férfiaknál!

A lábfej torzulása a cipőben nem csak fájdalmat okoz, hanem teljesen eldeformálja a lábfejet, megváltoztatja a tartást, megrövidíti a vádli izmai és az Achilles-ínt, és hosszú távon bütykös nagylábujjat csinál. Érdemes ezért, csak különlegesebb alkalmakkor beleerőltetni a lábunkat ezekbe az egyébként csodaszáp lábbelikbe, és a hétköznapokra mini sarkú cipőt viselni.

 

Egy kutatás kimutatta, hogy az a legjobb a lábnak, ha nem teljesen lapos a cipő, hanem 2-3 centis sarok emeli kellemes pozícióba a lábfejet.

Hogyan előzhető meg a lábfájás?

  • Ha csak nem muszáj, ne hordjon magas sarkú cipőt!
  • Tartogassa a különleges alkalmakra, a mindennapokra pedig viseljen kényelmes cipőt!
  • Ne hordjon hátrész nélküli cipőt, mert ez járás közben a lábujjakat begörbítésre, „kapaszkodásra” kényszeríti, további deformációt okozva. Mindig délután menjen cipőt vásárolni! A nap folyamán a láb mérete egy kicsit megnő, s így a délután vásárolt cipő, biztosan kényelmes lesz a nap bármely szakában.
  • Mindkét lábra próbálja fel a cipőt, mert előfordulhat, hogy egyik valamivel nagyobb, mint a másik.
  • Felváltva viseljen magas és lapos sarkú cipőt!
  • A szandálok vékony pántjai szoríthatják a bokát vagy a lábujjakat.
  • Vásároljon néhány tapaszt, hogy elkerülje a fájdalmas bőrsérüléseket!
  • Kímélje a lábait a plussz kilóktól! A túlsúly extra terhet jelent a lábaknak, és azok ízületeinek! Gondoljon csak arra, milyen lenne, ha például folyamatosan egy 5 kg-os táskát kéne cipelni! Pontosan ilyen terhet jelent a lábaknak is, ha 5 kg-mal nehezebb.
  • Étkezzen egészségesen, hogy a lábak erei és szövetei is egészségesek maradjanak! Ezek állapota ugyanis nagymértékben függ a táplálkozás minőségétől! A keringésre a legveszélyesebbek a hidrogénezett olajok és a cukor. Lehetőleg kerülje ezeket!

 

Previous Koptass farmert házilag!
Next Készíts menő órát kendőből!