Hírek

Mesterséges intelligencia alapú chatbot érkezik a Google keresőbe

A Google új mesterséges intelligencia (AI) módot vezetett be, amely szorosabban integrálja a chatbot funkciókat a keresőmotorjába, ezzel célja, hogy a felhasználók olyan élményben részesüljenek, mintha egy szakértővel beszélgetnének. Az „AI mód” kedden vált elérhetővé az Egyesült Államokban, és megjelent a Google keresősávjában mint új lehetőség. A változást a vállalat éves fejlesztői konferenciáján mutatták be Mountain View-ban, Kaliforniában, és ez a lépés a techóriás azon törekvéseinek része, hogy versenyképes maradjon a ChatGPT és más mesterséges intelligencia szolgáltatásokkal szemben, amelyek veszélyeztetik a Google dominanciáját az online keresés terén.

Sundar Pichai, a Google anyavállalata, az Alphabet vezérigazgatója elmondta, hogy a Gemini chatbot integrálása a keresésbe egy új korszak kezdetét jelzi az AI platform fejlődésében. „A fejlettebb érveléssel most már hosszabb és összetettebb kérdéseket is feltehetünk az AI-nak” – mondta Pichai a közönségnek. A Google emellett bejelentette saját kiterjesztett valóságú szemüvegének fejlesztését, és tervezi egy előfizetéses AI eszköz bevezetését is. A vállalat célja, hogy a megújított erőfeszítésekkel versenyezzen a Meta által gyártott, Ray-Ban márkájú, AI-alapú szemüvegekkel.

A Google új szemüvegei a Warby Parker és a Gentle Monster szemüvegkereskedőkkel együttműködésben készülnek, és kamerát, mikrofont, valamint hangszórókat fognak tartalmazni. A fejlesztések bejelentése azt követően történt, hogy a Google több mint egy évtizeddel ezelőtt bemutatta a „Google Glass” okosszemüveget, amely azonban végül nem aratott osztatlan sikert. A szakértők úgy vélik, hogy a Google ezzel a lépéssel próbálja visszaszerezni a pozícióját a kiterjesztett valóság piacon.

Leo Gebbie, a CCS Insight amerikai elemzője és igazgatója megjegyezte, hogy várható volt, hogy a Google szorosabban integrálja az AI-t a termékeibe. Szerinte a chatbot segíthet csökkenteni a felhasználóknak azt az időt, amit weboldalak böngészésével töltenek, és lehetővé teszi, hogy bonyolultabb kérdéseket tegyenek fel. „Ez a végfelhasználók számára azt jelenti, hogy kevesebb időt töltenek a web böngészésével, és több időt beszélnek a Google AI eszközeivel” – tette hozzá.

A Google keresési frissítései „kritikus fontosságúak”, mivel a keresési üzletág a Google bevételeinek túlnyomó részét adja. A Google ChatGPT-hez való alkalmazkodásával alapjaiban változtathatja meg a keresőmotor működését, ami hatással lehet a nyereségére is. „A Google egyre hatékonyabban válaszol a kérdésekre, de egyre kevésbé hatékony a klikkek generálásában – a klikkek pedig azokat a bevételeket jelentik, amelyekből élnek” – mondta Cory Johnson, az Epistrophy Capital Research vezető piaci stratégája.

Ezek a bejelentések azt is tükrözik, hogy a Google egy bírósági csatában áll az Egyesült Államokban, amely a vállalat üzleti modelljének potenciális változásait érinti, miután egy bíró megállapította, hogy a Google monopolhelyzetet élvez a keresési piacon. A Google nemrégiben tett kísérletei az AI integrálására vegyes sikereket hoztak. Az AI Overviews funkció, amelyet a Google tavaly mutatott be a fejlesztői konferenciáján, AI által generált összefoglalókat kínál, amelyek jelenleg a keresési eredmények tetején jelennek meg.

Bár kezdetben sok felhasználó gúnyolta azokat az furcsa válaszokat, amelyeket az AI adott, mint például, hogy a nem mérgező ragasztó segíthet a sajtnak a pizzához ragasztásában, Pichai most bejelentette, hogy az AI Overviews havonta 1,5 milliárd használatot generál több mint 200 országban és területen. Az Egyesült Államokban és Indiában a legnagyobb piacain az AI Overviews több mint 10%-os növekedést generál azokban a kérdésekben, amelyek megjelenítik őket. „Ez az elmúlt évtized leg sikeresebb bevezetése a keresés terén” – tette hozzá Pichai. A Google tehát folyamatosan próbálja erősíteni pozícióját a mesterséges intelligencia világában, miközben a felhasználók élményét is fejleszti.

Forrás: https://www.bbc.com/news/articles/cpw77qwd117o

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük