Mi a különbség az on-page, az off-page és a technikai SEO között?

Kövess minket Facebookon még több tartalomért!

A SEO egy olyan mozaik szó, amely a Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése, magyarra úgy lehetne fordítani, hogy keresőoptimalizálás. Az online marketing eszköze, melynek segítségével sokkal több ügyfél érhető el, mint a fizetett hirdetésekkel, és nem utolsó sorban lényegesen olcsóbb, költséghatékonyabb megoldás.

Tekintettel arra, hogy a netezők általában a találati listáknak csak az elejét, legfeljebb az első egy-két oldalt szokták böngészni, kulcsfontosságú, hogy a mi weblapunk a keresőlistában hányadik helyen fog megjelenni. Ezért szinte már mindenki használja a keresőoptimalizálást, hogy minél előrébb kerülhessen a sorban.

A keresőoptimalizálással kapcsolatos teendőket többféle módszer alapján csoportosíthatjuk. Az egyik legáltalánosabb forma, amikor a teendőket az alábbi kategóriákba soroljuk:

  • on-page SEO
  • off-page SEO
  • technikai SEO.

Nézzük meg ezeket részletesebben, és vizsgáljuk meg, hogy miben térnek el egymástól.

Az on-page (tartalmi) SEO

Az on-page SEO olyan tevékenységek összessége, amikor az oldalon belüli változtatásokat a saját weboldalunkon kell elvégezni, így azok hozzájárulnak ahhoz, hogy a keresőkben jobb pozícióba kerüljön az oldal.

Az ehhez kapcsolódó feladatok például az alábbiak lehetnek:

  • a weboldal felépítésének, menü rendszerének kialakítása, legfontosabb kulcsszavak meghatározása
  • címek, alcímek megadása a már meghatározott kulcsszavak beépítésével
  • meta leírások, azaz a rövid szöveg, amit a kereső (hazánkban főleg a Google) a találati listában mutat a felhasználó számára, azt tartalmazza röviden, hogy mit takar a tartalom
  • a tartalom elkészítése, a cikk megfogalmazása, címek, alcímek, bekezdések megjelentetetése, szükséges linkek beszúrása, esetleg képek, videók csatolása, természetesen a kulcsszavak használatával
  • képek, videók címének feltüntetése

Ha jól elkészítettük, és betartottuk a keresőoptimalizálásra vonatkozó irányelveket, akkor már ezzel a tartalmi keresőoptimalizálással növeltük a felhasználói élményt, és akár az első oldalra is kerülhetünk a keresési listában.

Az off-page SEO

Az off-page SEO lényegében az on-page SEO ellentéte, azaz ide azok a tevékenységek tartoznak, melyeket nem közvetlenül weboldalon, hanem azon kívül kell elvégezni, ennek ellenére mégis befolyásolják a weboldal keresési listán való megjelenését.

Az off-page tevékenység körébe tartoznak például az alábbiak:

  • a kulcsszavak, melyeknek itt is kiemelt jelentősége van
  • a versenytársak feltérképezése, tevékenységüknek, munkájuknak megismerése, tartalomkészítési terveik feltérképezése
  • linképítés, mely lehet saját külső blog létrehozása is, de ide tartozik a fizetett linképítés is.

A technikai SEO

Tartalmazza mindazokat a tevékenységeket, mely konkrét technikai segítséget adnak weboldalunknak. Lehetőséget ad arra, hogy a keresők megtalálják az oldalunkat, azaz az oldal kódját kell vizsgálnunk többféle szempontból, meg kell találni és kiküszöbölni az esetleges hibákat. Ez a legfontosabb, amit a keresőoptimalizáláskor el kell végezni, mert enélkül nem működik semmi.

Számos tevékenységet magában foglal, többek között az alábbiakat is:

  • programkódok egyszerűsítése, képek tömörítése a sebesség növelése érdekében
  • linkek figyelése, cseréje, napra késszé tétele
  • folyamatos javítások
  • SSl tanúsítványok
  • rugalmasság, hibák kiszűrése

Mindhárom tevékenységre figyelni kell, folyamatosan ellenőrizni a weboldalt, és szükség esetén azonnal beavatkozni.

A keresőoptimalizálási cikkek elkészítésében partnerünk a www.tartalomkeszites.hu csapata.