Keresőptimalizálás

Mit jelent az orphan content a SEO-ban?

Ismerjük meg ennek a nagyon különleges angol kifejezésnek a magyar jelentését. Ez egy egészen érdekes szókapcsolatot takar a SEO-val kapcsolatban. A kifejezés értelme jól mutatja annak tartalmát, ugyanis árva tartalmat jelent. Azokra a bejegyzésekre utal, ahol nincs link az oldalunkról, ami miatt elég nehéz rábukkanni.

A mostanában használt tartalomkezelőknél ritkán fordul elő, hogy árva tartalmat hagynának, mert a kategória- és címkeoldalak, valamint az egyéb gyűjtőoldalak folyamatosan listázzák az oldalak tartalmát. A keresőoptimalizálás aspektusából vizsgálva ezt a kérdést, ez a fajta linkelés mégis árva tartalmat eredményez. Ennek az az oka, hogy a belső link nem a szövegkörnyezetből származik, hanem össze-vissza előforduló, nagyszámú jegyzetből is. A fontos belső link általában a szövegekben jelenik meg, mert ebben az esetben nemcsak a felhasználók, de a Google-robotok is ki tudják választani a szövegkörnyezetből, hogy hova mutat a hivatkozás, nemcsak egy-két horgonyszövegben.

Az árva tartalom hatása a SEO-ra

A keresőrobotok folyamatosan egyik linkről lépnek át a másikra, ezzel a módszerrel figyelik folyamatosan az Internetet. Előbb-utóbb mindenhova elérnek, de az árva tartalmat akkor fogják megtalálni, ha megteremtjük annak lehetőségét, hogy szerepeljen oldaltérképünkön, vagy valamilyen egyéb linkelési lehetőségről.

A gond ott jelentkezik, ha a Goggle-robotok nem találják meg az árva tartalmat, akkor az olvasók sem fognak odatalálni. Ennek elkerülése érdekében ügyelnünk kell arra, hogy folyamatosan linkeljük a bejegyzéseket más tartalmakból, hogy ne dolgozzunk hiába.

Ha elkészítünk egy jó bejegyzést, fontos, hogy mutassuk meg azt az oldalunkon. Ha ezt nem tesszük, akkor a SEO-ban visszaeshetünk, és az ingyenes olvasók sem találnak ránk a keresőkből, mert a Google leminősíti a tartalmat, ha mégis észreveszi.

Az orphan content kialakulásának elkerülése

Amennyiben arra törekszünk, hogy elkerüljük az árva tartalmak kialakulását, akkor szándékosan formáljuk a tartalomra vonatkozó elképzeléseinket, például kutassunk fel témákat, kulcsszavakat, de alakítsunk ki a linkek belső felépítését is.

A WordPress bővítményei például felhívják a figyelmet az árva tartalmakra, oldalakra. A Yoast SEO bővítmény prémiumverziója is tudja ezt. Tehát ha ezek után beállítjuk a megfelelő belső linket, akkor máris megszüntettük az orphant-ot.

Az is előfordul, hogy nem kell az orphant bejegyzésekkel törődni. Erre nagyon jó példa, ha a cikk csak egy aktuális dologról szól, például egy adott időpontra szóló eseményre való meghívás, amiről már tájékoztattuk az érdekelteket. Amint elmúlt a kérdéses esemény időpontja, már el is veszti aktualitását. Mivel korábban már több csatornán (hírlevél, listázás, közösségi média) megosztottuk az információt, a továbbiakban nincs rá szükségünk. Egyszerűen töröljük a bejegyzést, majd irányítsuk át az elérhetőséget egy aktuális tartalomra. Ha bármely okból mégsem a törlés, hanem a megtartás mellett döntünk, akkor ne aggódjunk, hogy a cikk árva lett, mert keresőoptimalizásási jelentőségét elveszti, foglalkozzunk bátran a lényeges cikkekkel.

A bejegyzést a Tartalomkeszites.hu Keresőoptimalizálás csapata készítette.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük