Mi a különbség az on-page, az off-page és a technikai SEO között?
A SEO egy olyan mozaik szó, amely a Search Engine Optimization angol kifejezés rövidítése, magyarra úgy lehetne fordítani, hogy keresőoptimalizálás. Az online marketing eszköze, melynek segítségével sokkal több ügyfél érhető el, mint a fizetett hirdetésekkel, és nem utolsó sorban lényegesen olcsóbb, költséghatékonyabb megoldás.
Tekintettel arra, hogy a netezők általában a találati listáknak csak az elejét, legfeljebb az első egy-két oldalt szokták böngészni, kulcsfontosságú, hogy a mi weblapunk a keresőlistában hányadik helyen fog megjelenni. Ezért szinte már mindenki használja a keresőoptimalizálást, hogy minél előrébb kerülhessen a sorban.
A keresőoptimalizálással kapcsolatos teendőket többféle módszer alapján csoportosíthatjuk. Az egyik legáltalánosabb forma, amikor a teendőket az alábbi kategóriákba soroljuk:
- on-page SEO
- off-page SEO
- technikai SEO.
Nézzük meg ezeket részletesebben, és vizsgáljuk meg, hogy miben térnek el egymástól.
Az on-page (tartalmi) SEO
Az on-page SEO olyan tevékenységek összessége, amikor az oldalon belüli változtatásokat a saját weboldalunkon kell elvégezni, így azok hozzájárulnak ahhoz, hogy a keresőkben jobb pozícióba kerüljön az oldal.
Az ehhez kapcsolódó feladatok például az alábbiak lehetnek:
- a weboldal felépítésének, menü rendszerének kialakítása, legfontosabb kulcsszavak meghatározása
- címek, alcímek megadása a már meghatározott kulcsszavak beépítésével
- meta leírások, azaz a rövid szöveg, amit a kereső (hazánkban főleg a Google) a találati listában mutat a felhasználó számára, azt tartalmazza röviden, hogy mit takar a tartalom
- a tartalom elkészítése, a cikk megfogalmazása, címek, alcímek, bekezdések megjelentetetése, szükséges linkek beszúrása, esetleg képek, videók csatolása, természetesen a kulcsszavak használatával
- képek, videók címének feltüntetése
Ha jól elkészítettük, és betartottuk a keresőoptimalizálásra vonatkozó irányelveket, akkor már ezzel a tartalmi keresőoptimalizálással növeltük a felhasználói élményt, és akár az első oldalra is kerülhetünk a keresési listában.
Az off-page SEO
Az off-page SEO lényegében az on-page SEO ellentéte, azaz ide azok a tevékenységek tartoznak, melyeket nem közvetlenül weboldalon, hanem azon kívül kell elvégezni, ennek ellenére mégis befolyásolják a weboldal keresési listán való megjelenését.
Az off-page tevékenység körébe tartoznak például az alábbiak:
- a kulcsszavak, melyeknek itt is kiemelt jelentősége van
- a versenytársak feltérképezése, tevékenységüknek, munkájuknak megismerése, tartalomkészítési terveik feltérképezése
- linképítés, mely lehet saját külső blog létrehozása is, de ide tartozik a fizetett linképítés is.
A technikai SEO
Tartalmazza mindazokat a tevékenységeket, mely konkrét technikai segítséget adnak weboldalunknak. Lehetőséget ad arra, hogy a keresők megtalálják az oldalunkat, azaz az oldal kódját kell vizsgálnunk többféle szempontból, meg kell találni és kiküszöbölni az esetleges hibákat. Ez a legfontosabb, amit a keresőoptimalizáláskor el kell végezni, mert enélkül nem működik semmi.
Számos tevékenységet magában foglal, többek között az alábbiakat is:
- programkódok egyszerűsítése, képek tömörítése a sebesség növelése érdekében
- linkek figyelése, cseréje, napra késszé tétele
- folyamatos javítások
- SSl tanúsítványok
- rugalmasság, hibák kiszűrése
Mindhárom tevékenységre figyelni kell, folyamatosan ellenőrizni a weboldalt, és szükség esetén azonnal beavatkozni.
A keresőoptimalizálási cikkek elkészítésében partnerünk a www.tartalomkeszites.hu csapata.