seo
Keresőptimalizálás

Mi legyen a régi tartalmakkal?

Amikor létrehoztunk a weboldalunkon egy bejegyzést, akkor abba rengeteg munkát fektettünk, ezért igen nehezünkre esik megtenni azt, hogy töröljük azt. Ennek ellenére – bármilyen furcsa is első hallásra – mégis meg kell tennünk. A keresőoptimalizáláshoz hozzá tartozik az is, hogy a cikkeket mindig frissíteni kell, aminek pedig már lejárt a szavatossága, attól meg kell szabadulni.

Tudnunk kell azonban azt is, hogy mikor kell a frissítés eszközéhez nyúlni, mikor kell a régebbi bejegyzéseket törölni.

Tartalom frissítése

Attól, hogy valamit nem mostanában írtunk, az még egyáltalán nem jelenti azt, hogy elavult lenne. Léteznek olyan írások, amelynek még mindig megvan a hírértéke, sőt, olyan tartalmat hordoznak, melyek akár mindig aktuálisak, gondoljunk például arra, hogy 2 x2 mindig 4.

Azonban ha a cikk valami olyan dologról szól, ami gyorsan változik, akkor meg kell vizsgálnunk, hogy az abban szereplő adatok, bejegyzések kellenek-e még, vagy már nincs is rájuk szükség, mert elavultak.

Ha úgy látjuk, hogy alapvetően rendben van, de néhány dolog azóta megváltozott, akkor elegendő, ha azt megtesszük, hogy átnézzük, átolvassuk és frissítjük, azaz pontosítjuk, megújítjuk annak tartalmát, azaz aktualizáljuk. Ha ezzel végeztünk, akkor semmiképp se felejtsük el a megjelenítés dátumának frissítését.

Arra is lehetőségünk van, ha a régi bejegyzést részben változatlanul hagyjuk, de az elejét bővítjük olyan megjegyzéssel, melyben felhívjuk a figyelmet az azóta történt változásokra, és itt adjuk meg az aktuális dátumot.

Ez mindenképp felhasználó-barát megoldás, mert az olvasók így nyomon követhetik az aktuális változásokat úgy, hogy az előzmények is rendelkezésükre állnak.

Avult tartalmak törlése

Ne legyünk szívbajosak, nyugodtan töröljük azokat a bejegyzéseket, melyeknek ma már nincs jelentősége, mert annyira megváltozott a tartalmuk. Ezzel elősegítjük, hogy a tárolóhelyünk ne teljen meg felesleges dolgokkal, illetve a Google-nak sem kell az avult tartalommal foglalkoznia. Nekünk is érdekünk, hogy a régi tartalom már ne töltődjön be, hiszen akkor a mi újdonságaink esetleg hátrább sorolódnak.

A mi hírnevünket is rontja, ha olyan oldalra kerülnek az olvasóink, ami már elvesztette időszerűségét. Nemcsak a renoménk bánja, de akár látogatókat, vevőket is veszthetünk.

Érdemes nyomon követni a Google statisztikáját, hogy oldalunk hogy áll a látogatottsággal, a bejegyzéseink mennyire érdekesek a nagyközönség számára. Ha úgy látjuk, hogy már nem jönnek a kattintások, töröljük, mert ezzel is frissül a weboldalunk.

Átirányítások

Nyomon kell követnünk azt is, hogy a törölt dolgok indexelve voltak-e, mert ha eltűnik a tartalom, a Google észre fogja venni, és az olvasók hibaüzenetet fognak kapni. Ezért fontos, ha a cikket töröltük, akkor a cikkek URL-ét egy másik hasonló, aktuális tartalomra kell átirányítani 301-es átirányítással. Amennyiben nincs ilyen tartalom, akkor a kategória oldalra, végső esetben pedig a főoldalra kell tenni az átirányítást.

Ha ezt a lépést elmulasztjuk, akkor a Google 404-es hibaüzenetet fog küldeni, így mindenki számára nyilván való lesz, hogy a bejegyzés már nincs meg. Az elérhetőséget a Google így is ki fogja venni az indexből, de a visszaellenőrzések miatt lassabban.

A keresőoptimalizálási cikkek elkészítésében partnerünk a www.tartalomkeszites.hu csapata.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük