meta elemek megadása
Keresőptimalizálás

Miért fontos a meta title elem megadása?

A keresőoptimalizálást nagy mértékben befolyásolja a cím és a kulcsszavak. A meta title-t, azaz a meta címet a weblapunk összes eleménél meg kell adnunk ahhoz, hogy így elsőbbségünk legyen a keresőoptimalizálás területén, könnyebben bekerüljünk az első 10 találat közé.

Ez nem is annyira nehéz feladat, ebben a cikkben bemutatásra kerül, hogyan lehet úgy megadni a meta címet, hogy sikert érhessünk el a SEO-ban.

A meta title (cím) jelentése

A meta title, azaz a meta cím a keresőknek ad segítséget. Gyakorlatilag az aktuális weboldal címe. Nagyon fontos elem, mert a Google ezt a tartalmat fogja felhasználni akkor, amikor rangsorol. A meta title mutatja meg, hogy mit akar közölni az oldal. Nem beszélve arról, hogy a meta title az élen helyezkedik el a találatok tetején, így az olvasó azonnal észre veszi. Ha ez tetszik a látogatóknak, akkor átnavigálnak az arra mutató weboldalra is, tehát érdekünk, hogy jó meta title-t írjunk.

A jó meta title elem titka

A keresőoptimalizálás alapja mindig a megfelelő kulcsszó. Ez a meta title elemeknél sincs másképp, ennek megszerkesztése is a kulcsszóval kezdődik. A SEO munkánál a kulcsszavakat el kell osztani a weboldalunk tartalmában, majd azokat a címben megismételni.

Fontos tudnunk, hogy a meta title mindig látszódni fog a találati listán, de ez még nem fogja odavonzani a látogatókat, nem fognak az oldalunkra klikkelni, aminek az lesz a következménye, hogy a Google is hátrább fog sorolni.

Ha jó meta title-t szeretnénk létrehozni, akkor a fő kulcsszót mindenképp használnunk kell, amit még továbbiakkal egészíthetünk ki. A tekintetet vonzó címek létrehozása egy külön „szakma”, ezért érdemes az úgy nevezett „eye-catchy”-nak alaposabban utána olvasni, hatalmas információ áll ezzel kapcsolatban rendelkezésre. Ha ezt elsajátítottuk, akkor már mi is egyre vonzóbb címeket fogunk létrehozni. A cím mindenképp legyen tömör, de figyelemfelkeltő, hogy kitűnjünk a többi oldal közül.

Számoljunk azzal is, hogy a Google keresőjében nincs sok hely ahhoz, hogy a meta title megjelenhessen, ezért ha az túl hosszú, akkor azt a Google egyszerűen levágja, és három ponttal pótolja a csonkolt tartalmat. A Google keresője pixel-ben számol, nem karakterekben. Karakterre átszámolva ez kb 60 karaktert jelent, de vegyük figyelembe azt is, hogy nem mindegy, milyen betűket használunk, mert a keskenyebb betűk, mint például az „l”, az „i”, a „j” sokkal kevesebb helyet foglal el, mint a ducibbak, pl. a „W”, a „D”.

Lehetőleg tehát tartsuk magunkat a 60 karakterhez. Azonban ha ezt túllépjük, hosszabb lesz a cím, a Google a rangsorolásnál figyelembe fogja venni annak tartalmát, csak nem fogja kiírni, azaz a látogatók nem fogják meglátni. Ebből kifolyólag az alapkulcsszót mindenképp elől helyezzük el, hogy azonnal látható legyen.

Mindenképp törekedjünk arra, hogy a meta címünk egyedi legyen, mert ha sok azonos cím van, akkor a Google robotjai megkeverednek, és nem teszik a miénket az első helyek egyikébe.

Az is előfordul, hogy a Google egyszerűen átírja az általunk megadott címet a találati listánál. Különösen akkor teszi ezt, ha úgy gondolja, hogy a meta title-nek nincs köze a mögöttes tartalomhoz. Ezzel az átírással a Google azt próbálja kivédeni, hogy a weboldalak valós kulcsszavakat adjanak meg, és az olvasókat ne vezessék félre.

A keresőoptimalizálási cikkek elkészítésében partnerünk a www.tartalomkeszites.hu csapata.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük