Hogyan kezdheted el az Amazonon való értékesítést és mire kell figyelned?
Az Amazon Marketplace az online értékesítés óriási világát nyitja meg azok számára, akik saját termékeiket szeretnék online értékesíteni. Bár Magyarországon az amazon.hu még várat magára, a Marketplace már most is elérhető más országokban, lehetővé téve a vállalkozók számára, hogy globális piacon értékesítsék termékeiket.
De mire van szükséged ahhoz, hogy elkezdhesd az eladást az Amazonon, és hogyan érheted el a sikert ebben a versenyképes környezetben?
Lépésről-lépésre útmutató az árusításhoz
Az első lépés az, hogy legyen egy bejegyzett vállalkozásod, amely lehet magyarországi vagy más országban bejegyzett. Ezenkívül szükséged lesz közösségi adószámra, valamint az adott országban érvényes helyi adószámra, ha ott szeretnél készletet tárolni.
Pénzügyi oldalról nézve, fontos, hogy rendelkezz euróban vezetett bankszámlával és bankkártyával, mivel az Amazon az eurót használja fizetési eszközként. Termékeid feltöltésekor mindenképpen rendelkezned kell a terméknevet, leírást, képet és árat tartalmazó adatokkal, valamint minden terméknek rendelkeznie kell GS1 vonalkóddal.
A piaci versenyben való helytálláshoz fontos, hogy középszinten beszélj angolul, és ismerd azokat a nyelveket, amelyeken az értékesíteni kívánt országban az Amazon elérhető. Ezenkívül piackutatásra is szükséged lesz annak érdekében, hogy megértsd a célpiacod igényeit és preferenciáit.
Miután ezekkel a feltételekkel rendelkezel, két fő lehetőséged van az Amazonon való értékesítésre:
Az egyik lehetőség, hogy az Amazon FBA (Fulfillment by Amazon) szolgáltatását veszed igénybe, amelynek keretében termékeidet elküldöd az Amazon raktárába. Itt tárolják és kezelik a termékeket, és amikor megrendelés érkezik, az Amazon feladja és szállítja a termékeket a vásárlóknak.
A másik lehetőség az, hogy saját márkás termékeket értékesítesz, gyártóként regisztrálva, és a saját márkaneved alatt adod el a termékeket az Amazonon.
Az Amazonos értékesítés során ugyanolyan feladatokkal kell szembenézned, mint egy saját webáruház üzemeltetése során. Létre kell hozni és karbantartani a saját Amazon Storefront-ot, ahol bemutatod a termékeidet. Ezután fel kell töltened és kezelned kell a termékekkel kapcsolatos adatokat és készleteket.
Számlázást kell végezned, közvetlenül a vevőknek, vagy az Amazon saját számlázó rendszerét használva. Pluszban még logisztikai feladatokat kell menedzselned, beleértve a csomagok feladását saját raktáradból.
Fontos, hogy a vevőkkel való kommunikációt is neked kell kezelned és kiszolgálnod. Emellett még kihasználhatod az Amazon Advertising által nyújtott lehetőségeket, például a PPC kampányokat vagy az SEO-t is. A sikerhez pedig elengedhetetlen, hogy figyeld és elemezd az Amazon Storefront-od teljesítményét és statisztikáit.
Az Amazon Marketplace-en való értékesítés rengeteg lehetőséget kínál a vállalkozóknak, de fontos szem előtt tartani, hogy a sikeres üzletvezetéshez elengedhetetlen a kitartás, a piaci trendek figyelemmel kísérése és a folyamatos fejlesztés. És ha ezekkel mind rendelkezel, még akkor sem garantált a siker, hiszen ez egy hosszú és sok munkát igénylő feladat.