Hogyan vágjunk bele a low carb diétába?

Fogyni szeretne, de nem akar drasztikus diétába kezdeni? Lehet, hogy már volt negatív tapasztalata a fogyókúrával, és másképp szeretné kipróbálni. Felkeltette figyelmét az alacsony szénhidráttartalmú diéta, és szeretné kipróbálni? Olvasson tovább, tanácsot adunk Önnek, hogyan tegye!

A low carb étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt.

Ahogy a neve is mutatja, a szénhidrát korlátozásának az elvére épül. Ez magában foglalja az étrendünkből bevitt makrotápanyagok, azaz a szénhidrátok, zsírok és fehérjék általános arányának megváltoztatását.  Bonyolultnak tűnik? Ne féljen, nem olyan szörnyű.

A Low carb diétát alacsony szénhidráttartalmú diétának is nevezhetjük, amelyet az utóbbi idők legnépszerűbb diétái között tartunk számon. Attól függően, hogy mennyi szénhidrátot visz be naponta a szervezetébe, a következőkre osztható:

  • Nagyon alacsony szénhidráttartalmú étrend, ahol a szénhidrátok a napi energiabevitel kevesebb mint 10%-át teszik ki.
  • Alacsony szénhidráttartalmú étrend (a napi energiabevitel kevesebb mint 26%-a).
  • Közepes szénhidráttartalmú étrend (a szénhidrátbevitel a napi energiabevitel 26-44%-a)
  • Magas szénhidrátbevitel (45% vagy annál több)

Szénhidrátok nélkül azonban nem tudunk élni.

Szervezetünknek szüksége van szénhidrátokra, ezek a szervezet elsődleges üzemanyagforrása, emellett hozzájárulnak az immunrendszer normális működéséhez, befolyásolhatják bizonyos betegségek megelőzését, és egyéb funkciókat is ellátnak. Az étrendünkből ezért teljesen nem iktathatjuk ki őket, de csökkenthetjük a bevitelüket, hogy a szervezet a saját zsírtartalékaiból kezdjen energiát nyerni, ami fogyáshoz vezet.

Bár most még talán el sem tudja képzelni az életet szénhidrátok nélkül, a valójában ez nem is jelent olyan nagy problémát. A cukros és szénhidrátban gazdag ételeket egyszerűen csak cserélje le zsírban és fehérjében gazdag ételekre.

Mit egyen az alacsony szénhidráttartalmú diéta mellett, és mit kell elkerülnie?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend közben teljes életet élhet. Bizonyára Ön is ismeri azt az érzést, amikor evés után legszívesebben pihenésre vágyott. Ha követi az alacsony szénhidráttartalmú étkezés szabályait, tele lesz energiával és erővel, és megőrzi karcsú alakját.

A fotó forrása: Timolina / Shutterstock.com

A megengedett élelmiszerek közé tartoznak a fehérjében és zsírban gazdag élelmiszerek, azaz:

  • Hús
  • Tojás
  • Tejtermékek, kemény sajtok
  • A tenger gyümölcsei
  • Halak és a tenger gyümölcsei
  • Szója
  • Kender-, len- és chia magvak.
  • Dió
  • Avokádó
  • Olívaolaj
  • A zöldségek biztosítják a szervezet számára a szükséges rostokat. A legjobbak a zöld színű és belsejű termékek, mint a cukkini, a spenót, a káposzta vagy a kelkáposzta.
  • Kiválóak az alacsony szénhidráttartalmú gyümölcsök is (pl. áfonya, ribizli, málna, szilva, cseresznye, stb.).

Mely ételeket kerüljünk el?

  • Az édes italokat és egyszerű cukrokat
  • A köreteket, mint pl. a burgonya, tészta, rizs, gombóc, édesburgonya, hüvelyesek
  • A gabonaféléket és a hagyományos péksüteményeket

A kiemelt kép forrása: Natasha Breen / Shutterstock.com