bosu labda

Mi az a BOSU labda? Minta gyakorlatok BOSU használatával

A BOSU labda egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi különböző típusú gyakorlatok végrehajtását, beleértve az állóképességet, a plyometrikus és a funkcionális gyakorlatokat. Leggyakrabban azonban olyan gyakorlatok végrehajtására használják, amelyek javítják a koordináció minőségét és a motoros egyensúlyt.

Mi az a BOSU labda?

A BOSU labda egy olyan edzőeszköz, amelynek neve a BOth Side Up kifejezés első betűiből képzett rövidítés, amely angolból közvetlen fordításban mindkét oldalt felfelé jelenti. Ez a kifejezés a labda kétoldalú jellegét hangsúlyozza.

A BOSU gimnasztikai eszköz félgömbre van vágva. Az egyik oldalon domború, pneumatikus, gumi és hajlékony, a másik oldalon lapos, kemény és stabil. A BOSU egy labda, amelyet fél rehabilitációs labda és egy fitnesz lépés kombinációjaként mutatnak be.

Ezenkívül mindkét oldalon kötelek fogantyúi vannak, amelyek lehetővé teszik a rajta végzett gyakorlatok változatosságának növelését. A BOSU belseje levegővel van felfújva. A leggyakoribb változat 60 cm átmérőjű.

A golyónak a legjobb minőségű anyagokból kell készülnie, mert a felhasználó biztonsága a tartósságától függ.

Milyen gyakorlatokat lehet végrehajtani egy BOSU labdán?

A BOSU egy félkör alakú labda az adott funkciót fejlesztő gyakorlatokhoz, valamint az általános fejlesztéshez.

Tökéletes a koordinációt és egyensúlyt javító gyakorlatokhoz, valamint a testmodellezéshez és a zsírégetéshez. A BOSU olyan gyakorlatokra is alkalmas, mint: plyometrikus, állóképesség, funkcionális, erő. Ezt az eszközt rehabilitációs gyakorlatok során is használják.

Használata a felhasználó kreativitásának mértékétől függ.

BOSU – mintagyakorlatok

Az első javasolt gyakorlat a BOSU guggolás.

A labdát a kemény oldalával felfelé kell fordítani. A guggolást a fenék hátrahúzásával és előre hajlásával hajtsuk végre. A térd nem haladhatja meg a lábujjak vonalát. Gyakorlat közben őrizzük meg egyensúlyunkat.

Ebben a helyzetben kell maradni 2-3 másodpercig, majd erőteljesen ki kell nyújtani a lábakat.

Egy másik gyakorlat a függőleges up BOSU.

A labdát a kemény oldalával felfelé kell fordítani. A kezek merev felületének végein nyugszanak, és felveszik a hagyományos fekvőtámaszok testtartását (vízszintes helyzetben, arccal a földdel, a lábak szorosan egymás mellett, a test a földön nyugszik a lábujjakon, a karok kissé szélesebbek, mint a mellkas).

A karok a könyöknél hajlanak és 2-3 másodpercig próbáljuk fenntartani ezt a helyzetet, majd dinamikusan nyújtsuk ki a karokat. A gyakorlat a törzs felváltott emeléséből és süllyesztéséből áll.