6 tipp a jobb libidóért

A kor előrehaladtával természetes, hogy a férfiak nemi vágya csökken. A tesztoszteron szint 25 éves kor után enyhén el kezd csökkenni, míg 45 körül erőteljesebb hanyatlás kezdődik, aminek hatására a libidó is hanyatlik. Az erek állapota is a kor előrehaladtával gyengül, így a véráramlás is lassul, aminek egyenes következménye, hogy a férfiak teljesítménye sem lesz a régi.

Az idő kerekét nem lehet megállítani de számos dolgot lehet tenni a férfierő hanyatlása ellen. Sokan egyből potencianövelő kapszulákhoz nyúlnak de előtte még számos lehetőség van, amik az átmeneti gondokat képesek megoldani.

1. HIIT edzés

Az egyik legjobb tesztoszteron növelő edzésforma az intervallum edzés. A hosszú távú futás csökkenti a tesztoszteront, de a sprint növeli, ennek ékes példája, ha összehasonlítjuk a sprintereket a maratonistákkal. A 100 méteres síkfutók izomzata száraz és masszív, míg a maratonistáké sokkal kisebb. Az intervallumedzés lényege, hogy rövidebb 15-30 másodperces etapokon megfeszített tempóban kell futni, amit hasonló 30-60 másodperces sétálós vagy kocogós körök követnek. Ezekből ajánlott egy edzés alkalmával 6-12 kört csinálni. Ez az edzésforma súlyzós edzéssel kombinálva optimális állapotba tudja hozni a tesztoszteronszintet pár hét alatt.

2. Görögdinnye

A görögdinnye az egyik legjobb afrodiziákum, miután nagy mennyiségben tartalmaz citrullint. A citrullin képes megnövelni a vér NO szintjét, melynek a hatására az erek falai ellazulnak, csökken a vérnyomás és kitágulnak az erek. Ennek hatására megkönnyebbedik a vér áramlása a fontos helyekre.

3. Zeller

A zeller is hasonló elven működik, mint a görögdinnye, vagyis ellazítja az erek falát és megkönnyíti a megfelelő izgalmi állapot kiteljesedését. A kaliforniai felnőtt filmesek is előszeretettel rágcsálnak zeller szárat, hogy megnöveljék a teljesítményüket.

4. Stressz mentes élet

A stressz a libido legnagyobb ellensége, ami kedvezőtlen hatással van a hormonháztartásra és az ereket is beszűkíti a magas kortizol szint. A napi legalább 8 óra pihenés, kiegyensúlyozott élet és pszichikai nyomástól mentes munkakörnyezet igazán kedvező hatással van a libidóra. A nem megfelelő és stresszes munkahely szignifikánsan képes lerontani a teljesítőképességet.

5. Brokkoli

A keresztes virágú zöldségek családjába tartozó brokkoli, karfiol, káposzta és kelkáposzta is egyaránt erősen antiösztrogén hatású. Az alacsony ösztrogén szint és a magas tesztoszteron szint együttállása a legkedvezőbb az optimális férfi hormonháztartásban. Christiano Ronaldo is több interjúban megemlítette, hogy a csirke-rizs-brokkoli kombónak köszönheti a szálkás és férfias izomzatát.

6. Hideg zuhany

Több kutatás is összefüggést talált a hideg zuhany és az optimális tesztoszteron szint között. Továbbá egy friss kutatás azt mutatta, hogy azok a férfiak, akik a forró vizes zuhanyról hideg vizesre váltottak, akár 491%-kal is növelni tudták a spermiumszámukat. Az már csak hab a tortán, hogy az eredeti James Bond könyvekben is a 007-es ügynök jéghideg vízben zuhanyzott, hogy azzal is férfiasabb legyen.