Szövegírás tippek: hogyan találj jó szövegírót?
A Mindennapok kategória cikkei,  A Tech & IT kategória cikkei

Szövegírás tippek: hogyan találj jó szövegírót?

A szövegírás piaca is olyan, mint a keresőoptimalizálás, teli van kóklerekkel. Ez a cikk arról szól, hogyan találj jó szövegírót.

Szövegírás – kiből lesz a szövegíró?

Tévhit, hogy a szövegírás mindenkinek megy. Az is, hogy elég hozzá egy laptop, meg valamennyi szabadidő. Ennek megfelelően máról-holnapra senki sem tud jó minőségű tartalmakat készíteni.

Alapvető fontosságú, hogy az írónak legyen stílusa és szókincse. Ezt felnőtt korban már nagyon nehéz megszerezni, jellemzően a fiatalabb korban elolvasott könyvek és más olvasmányok formálják ki az írók stílusát. Aki gyerekként nem látott könyvet, felnőttként nagyon nehezen fog szabatosan fogalmazni.

Ez a fő probléma a szövegírók utánpótlásával is. A 35-50 éves generáció még gyermekként nagyon sokat olvasott, a ma huszonéves viszont már nem. Nekik a számítógépek és mobilok jelentették a szórakozást, így szinte nem is tudnak minőségi tartalmakat gyártani.

szövegírás eszköztár laptoppal és jegyzetfüzettel

A másik alapvető dolog, ami egy SEO szövegíró számára elengedhetetlen, az a gyakorlat. Senki sem születik írónak, azt sok munkával lehet megtanulni. A legtöbb profi író már a 2010-es évek eleje óta ír, és minden hónapban karakterek százezreit adja ki a kezei közül. Közben látta, hogy mi tetszik a piacnak, és így is készíti el az anyagait.

Egy jó szövegíró már ránézésre meg tudja mondani, hogy minőségi anyagról van-e szó, hiszen a leadott cikk szépen formázott, alcímekkel, kiemelésekkel és esetlegesen listaelemekkel is rendelkezik.

Jó szövegíró tehát abból lesz, aki kellőképpen olvasott, és nagy gyakorlattal rendelkezik. Ha az író emellett angolul is tud dolgozni, akkor kiváló segítséget jelenthet az angol szövegírás során is.

Alapvető hiba: szépirodalmi stílusban készül a szöveg

Nagyon sok kezdő szövegíró követi el azt a hibát, hogy szépirodalmi stílusban akar SEO szöveget írni. Ilyenkor jönnek a kacifántos, több soros körmondatok, és a belemagyarázás. Az író szellemes akar lenne, ezért olyan kifejezéseket használ, ami szerinte vicces. Ez viszont a SEO szöveg halála.

Egy jó szövegíró tudja, hogy rövid, érthető mondatokat kell használnia:

  • egy mondat ne álljon 2-3 tagmondatnál többől
  • egy bekezdés ne legyen hosszabb néhány mondatnál
  • a szöveget pedig alcímekkel egységekre kell tördelni

Emellett van számos fogás, amit meg kell fogadni az írás során is. Egy ütős bevezető fogja meg az olvasó figyelmét. Az írás során az úgynevezett redline-t, a vezérfonalat követve kell felfűzni a mondanivalót. A végén pedig szükséges a tanulság levonása és a lezárás.

Természetesen ezek még csak az alapok, melyet a szövegírás során fel kell használni. Egy jó SEO szöveg ennél sokkat többet kíván.

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük