kerékpározás

A kerékpározás jót tesz a fenékformálásnak

A kerékpározás a lábizmokon és közvetetten a fenéken is működik. Ennek azonban sokkal több előnye van – beleértve. segít csökkenteni a súlyt, javítja az állapotot és oxigént ad a szívnek, az agynak és a tüdőnek.

A kerékpározás és a fenék

A kerékpározás kiválóan felpiszkálja az alsó testet. A lábizmok, például a bicepsz, a quadriceps és a vádli izmok dolgoznak a legintenzívebben. A fenékizmok azonban kevesebb munkát végeznek, inkább közvetett módon. A tekerés közben a kar, a has és a hát izmai is érintettek.

De hogyan kell pedálozni? Érdemes tudni, hogy az izomrészesedés szintje több tényezőtől függ, nevezetesen: a kerékpár beállításaitól, a választott sebességfokozattól – minél nehezebben halad, annál erősebben dolgoznak az izmai, valamint a kiválasztott meredeksége és szerkezete (nehézségi szintje) terep. Egy másik fontos kérdés a helyes testhelyzet kerékpározás közben. Ugyanennyire fontos persze a helyes táplálkozás is.

Kerékpározás és a fenék egyes izmainak munkája

A pedálok helyzetétől függően a láb és a fenék izomzatának különböző részei a menet különböző pillanataiban működnek. Amikor tolómozdulatot hajtunk végre, akkor a comb és a fenék négyfejű izmai működnek a legjobban. Amikor a láb csak a pedálok alján van, a borjakat megrakják. Ha viszont a láb “húzó” mozdulatot tesz a pedálok elülső részével, amely “felrántja” a pedált, akkor a lábak hátsó izmai és a térd alatti mellső izmok intenzíven működnek.

A lábak, a fenék, a gyomor és a karok formázása és modellezése nem az egyetlen előnye a kerékpározásnak. A kerékpáron végzett edzés javítja az állapotát és segít a fogyásban – az intenzív bringázás sok kalória elégetéséhez vezet. Ez egyben a bemelegítés kiváló formája, amely felkészíti a testet a további edzésekre. Az étkezés idejének megfelelő meghatározása további kalóriák elégetésében is segíthet.

Ezenkívül, ha a szabadban kerékpározunk, oxigént adunk a szívnek, az agynak és a tüdőnek, mint bármely fizikai megterhelés során. A fizikai aktivitás gyakorlása során endorfinok, azaz boldogsághormonok is felszabadulnak, ami javítja a hangulatot és a közérzetet. Ezenkívül a kerékpározás remek szórakozás, kedves és aktív időtöltés, valamint ingyenes utazási forma.